Reisverslag: 3 dagen op citytrip naar Girona!

Hola guapas! Eind juni ging ik samen met drie vriendinnen naar Girona, een prachtige stad in Spanje. Voor het eerst ging ik op citytrip zonder enigszins vooronderzoek te doen en om eerlijk te zijn beviel me dat best wel! Een keer me niet druk maken om of je wel alle bezienswaardigheden hebt gezien en wel bij de hipste tentjes hebt gegeten. Helaas kwam ik er wel na een volledige dag achter dat Girona niet aan het strand lag en het nog zeker een flink uur rijden was haha. Maar goed, ook dat is allemaal helemaal goedgekomen!

Drie dagen lang hebben we ons volgevreten met de lekkerste Spaanse gerechten, sangria en biertjes en hebben we volop genoten van de Spaanse zon. Als dat geen perfecte citytrip is dan weet ik het ook niet meer!

Plaça de la Independència

Dag 1: Aankomst & Girona verkennen

Om half 5 opstaan is absoluut geen hobby van me, maar voor een citytrip maak ik zeker uitzonderingen. We vlogen al om 9 uur ‘s ochtends, waardoor we om 11 uur al op het vliegveld van Girona waren. Na een taxi ritje van ongeveer een halfuur met uitzicht over het Spaanse landschap belandden we in ons appartement, welke echt tiptop in orde was. We hadden meer dan genoeg ruimte voor vier personen en alles was lekker licht en ruim ingericht: perfect!

Na ons even te hebben opgefrist gingen we de stad in met maar één doel voor ogen: SANGRIA! Gelukkig is dat in Spanje geen probleem en kwamen we op een leuk plein terecht (Plaça de la Independència) dat vol zat met restaurantjes. We vonden een plekje onder de parasols en bestelden vrijwel alles wat op de menukaart stond aan tapas en een grote kan sangria erbij.

Citytrip Girona dag 1

Daarna liepen we verder om Girona echt te gaan verkennen. We slenterden door de oude stad van Girona en kwamen op allemaal mooie plekjes terecht, zoals de kathedraal, een mooi park en andere prachtige gebouwen. Wist je trouwens dat er meerdere scenes van Game of Thrones zijn opgenomen? Ik was hier best enthousiast over, de rest van de meiden had de serie nog nooit gezien haha. Na ongeveer een uurtje te hebben rondgewandeld gingen we op zoek naar een andere plek om drankjes te doen en trakteerden we onszelf op een heerlijke ananassmoothie. We gingen nog iets meer op onderzoek uit en na een tijdje zijn we teruggegaan naar het appartement om ons op te frissen voor de avond.

‘s Avonds gingen we lekker paella eten bij een tentje in een gezellige straat en even uitzoeken hoe we de volgende dag bij het strand konden komen. Daarna wilden we nog een drankje doen en kwamen we op een schattig pleintje terecht waar we nog een biertje dronken. Helaas ging het restaurant al vrij op tijd dicht en was er in de rest van de stad ook weinig te doen, dus doken we fijn ons bed in.

Dag 2: Dagje strand in Lloret de Mar

Ja, je leest het goed: Lloret de Mar. Ons stranddagje ging niet helemaal zoals gepland maar was er zeker niet minder leuk om. Na een lekker ontbijtje, een goede kop koffie en een korte stop bij de supermarkt gingen we naar het bus- en treinstation om naar Barcelona te gaan. De avond ervoor hadden we namelijk besloten om daar aan het strand te gaan liggen nadat we met wat andere toeristen spraken. Eenmaal daar bleken de tickets 75 euro te kosten (per persoon!!) en konden voor 27 euro met z’n vieren heen en terug naar Lloret de Mar. Dus ja, Lloret de Mar werd het. Met nog ongeveer vier minuten te gaan trokken we een sprintje naar de bus, die we net op tijd haalden.

Drie kwartier later waren we in Lloret de Mar en kwamen alle herinneringen weer naar boven van de stapvakantie die we 6 jaar daarvoor hadden. We liepen zelfs langs het appartement van toen! Het was ongeveer een kwartier lopen naar Playa de Fanals, wat iets rustiger is dan het centrale strand in Lloret. We hebben er de hele middag heerlijk gezond en drankjes gedaan.

Citytrip Girona

We namen de bus terug naar Girona en maakten ons klaar om te gaan eten. We vonden een leuk restaurantje en gingen daarna op zoek naar een plek om drankjes en een dansje te doen. Blijkbaar was er een bepaald evenement gaande in de stad waardoor alles redelijk vroeg dicht ging. We kwamen wat Spanjaarden tegen die ons vertelden over een cafeetje genaamd Lola. Daar hebben we nog een leuke avond gehad!

Dag 3: Terrasjes & shoppen

Op de laatste dag besloten we lekker rustig aan te doen en kropen we rond een uur of 9 allemaal langzaam uit bed om ons klaar te maken voor een dagje terrasjes pakken, winkelen en rondslenteren. Na een kort ontbijtje gingen we het oude centrum van Girona weer in om te gaan shoppen. Het oude centrum zit vol met kleine winkeltjes en boetiekjes: veelal te duur, maar erg leuk om doorheen te slenteren! Na een paar winkeltjes besloten we ons op te laden met een lekkere cappuccino.

Daarna gingen we de nieuwe stad van Girona in om winkels als de Zara, Bershka en H&M te bezoeken. Na bijna twee uur winkelen gingen we met knorrende magen op zoek naar een plek om te eten. We eindigden weer in het oude centrum en hebben daar vrijwel de hele middag tapas gegeten en biertjes/sangria gedronken.

‘s Avonds gingen we weer uit eten en doken we redelijk op tijd ons bed weer in aangezien we om half 5 al werden opgehaald om naar het vliegveld te gaan..

Citytrip Girona

Dat waren onze drie zonnige dagen in Girona! Ben jij al eens in Girona geweest? En wat vond je ervan? Laat het me weten in de reacties!